5 Sposobów na postanowienia Noworoczne

idw-r3fsuhg-brigitte-tohm

Ach.. te postanowienia. Co roku pierwszego stycznia mówimy sobie, że tym razem rzucę w końcu to palenie, w tym roku na pewno uda mi się schudnąć, albo że tym razem będę miły, kochający, bo po co się denerwować na bliskich? Poza tym zwiedzę pół Świata, bo przecież podróże to wspaniała rzecz, będzie mnie na nie stać, bo w końcu zmienię pracę, której nie znoszę i będę nareszcie lepiej zarabiać. Jeden rok, a tyyyle rzeczy do zrobienia, tyle dużych celów do osiągnięcia i to jeszcze najlepiej żeby wszystko udało się jednocześnie.

Ty też masz problem z nadmiarem postanowień noworocznych? I jak to jest u Ciebie z ich realizacją?
Tak to właśnie bywa, że chcemy dużo, bo ten rok musi być lepszy od poprzedniego. Mamy przypływ motywacji, bo grudzień to czas refleksji nad minionych rokiem, czas podsumowań. A widząc to, że znów nie zrealizowaliśmy postanowienia z zeszłego roku, nagle dostajemy wewnętrznego kopa, że teraz to już nadszedł ten czas, a Nowy Rok to przecież świetny czas na zmianę!

Jak więc to zrobić, by coś faktycznie robić, osiągnąć, a nie tylko powymyślać postanowienia i odłożyć do następnego Sylwestra? Oto kilka wskazówek:

      1. Wybierz te postanowienia, które są dla Ciebie najważniejsze. – i najlepiej, żeby nie było ich całe mnóstwo, ale jedno, dwa, trzy, nie więcej! Jeśli jest to postanowienie, które wymaga dużo czasu i może być dla Ciebie trudnym wyzwaniem, jak np. rzucenie palenia, czy zrzucenie na wadze, wystarczy, że będzie to tylko to jedno postanowienie! Wyobraź sobie, co będziesz czuł za rok, jak uświadomisz sobie, że nareszcie udało Ci się je zrealizować! Im więcej postanowień i braku zaplanowania, które realizujesz jako pierwsze, tym większe poczucie frustracji, tym szybciej mija uczucie zmotywowania noworocznego i tym bardziej prawdopodobne, że zrezygnujesz ze wszystkich i powrócisz do stanu sprzed miesiąca. Dlatego zdecydowanie nastaw się na jakość, a nie na ilość.
      2. Dobry plan to podstawa! Dokładnie rozplanuj osiąganie swoich noworocznych celów. Podziel na mniejsze kroki i etapy, im trudniejszy cel tym lepiej zacząć od mniejszych kroków, takich żeby były dla Ciebie wykonalne, niefrustrujące, ale równocześnie ambitne. Z biegiem czasu podnoś sobie poprzeczkę i ciesz się każdym małym sukcesem!
      3. Skup się na pozytywach. Przy rzucaniu palenia, czy zmiany diety skup się na rezultacie, co Ci da to, że to zmienisz? Realizacja postanowień nie ma być dla Ciebie karą, ale przyjemnością. Zmiana przyzwyczajeń na początku może wydawać Ci się ciężka, może Ci się wydawać, że robisz coś wbrew sobie, ale przecież wiesz, że robisz to tylko i wyłącznie dla siebie, że sam to wymyśliłeś z jakiegoś powodu i chcesz czuć się lepiej. Pamiętaj, że Twoje postanowienia to są Twoje pragnienia, marzenia, to, czego właśnie Ty chcesz, więc nie poddawaj się i w momentach zwątpienia przypomnij sobie po co to robisz.
      4. Cierpliwości. Daj sobie czas. Zmiana to proces, a to wymaga czasu. Ile? To zależy tylko od Ciebie i od Twojego postanowienia. Bądź cierpliwy i wyrozumiały dla siebie, a za jakiś czas będziesz cieszył się swoim ogromnym sukcesem 🙂
      5. Znajdź wsparcie. Podziel się z kimś Twoim postanowieniem, a najlepiej znajdź kogoś, kto ma podobne i możecie się wzajemnie wspierać i zdawać relację z postępów. Znalezienie wsparcia tylko wzmocni Cię z Twoim postanowieniu i w działaniach. Jeśli nie znajdziesz takiej osoby, postaraj się wesprzeć innymi sposobami, np. ustaw sobie przypomnienia, zapisuj i analizuj postępy, sprawdzaj co działa, a co nie, co Cię motywuje, a co powoduje frustrację i chęć rezygnacji. Co wtedy Ci pomaga? Co może Ci pomóc? Każdego z nas motywuje co innego, dlatego próbuj i wypracuj swój własny, najlepszy dla Ciebie system motywacji.
      6. A teraz do dzieła!
        Powodzenia i wytrwałości w Twoich Noworocznych postanowieniach!

        Autorka artykułu:
        [column size=”one-third”]


        [/column][column size=”two-third” last=”true”]
        Anna Raimann
        Redaktor CoachingINFO

        Coach ACC ICF, Trener, Psycholog Biznesu. Prowadzi coachingi indywidualne oraz warsztaty rozwojowe z zakresu kompetencji miękkich. Jej konikiem jest temat relacji. Zajmuje się również tematyką zdrowia i diet coachingiem. Twórca Fitowo Camp na Mazurach.

        więcej na celowo.com oraz na fitowo.pl

        [/column]

You may also like...