Lider, czyli busola sukcesu

Czasy kierownika zakładu straszącego podwładnych swoim marsowym obliczem zza podwyższonego biurka już dawno się skończyły. Współczesny lider jest lokomotywą zespołu. Postaramy się w bardzo wielkim skrócie przybliżyć Wam najważniejsze zagadnienia, o których lider XXI wieku musi pamiętać.

lider

  1. Elastyczność – lider nie może opierać się wyłącznie na jednym sposobie zarządzania. Każda sytuacja i każdy pracownik potrzebuje indywidualnego podejścia.
  2. Kompetencje – są znacznie ważniejsze niż najlepsze wykształcenie kierunkowe nie poparte doświadczeniem, wiedzą praktyczną i zaangażowaniem
  3. Cyfryzacja – kartka i długopis odchodzą do lamusa, lider musi być na bieżąco z branżowym oprogramowaniem i skłaniać się ku digitalizacji firmy
  4. Informacja – informacja zwrotna, czyli pytanie pracowników o ich opinie, pozwala im się zaangażować w życie firmy, buduje zaufanie i lojalność, a dla drugiej strony stanowi obraz koniecznych zmian, czy ulepszeń w konkretnych obszarach
  5. Klient – również rozmowa z klientami i wprowadzanie zmian na podstawie uzyskanych od nich informacji jest prostą drogą do nieustającej poprawy usług
  6. Innowacja – przy planowaniu działań, czy wprowadzaniu nowości lider powinien posiłkować się źródłami zewnętrznymi, takimi jak prace ośrodków badawczych, publikacje uczelni wyższych, analizy rynkowe, czy nawet crowdsourcing pomysłów
  7. Wiedza – nikt nie wymaga od lidera, by wiedział wszystko na każdy temat. Jeśli nie wie, powinien powiedzieć o tym wprost, a swoją wiedzę jak najszybciej uzupełnić
  8. Uczciwość – a także transparentność jego działań i zachowań wzmacnia zaangażowanie pracowników i daje im inspirację
  9. Płeć – w przypadku lidera nie ma najmniejszego znaczenia

10.Różnorodność – zespół złożony z ludzi o tym samym wykształceniu, tych samych poglądach i zainteresowaniach wielkiego sukcesu nie odniesie. Konstruktywna burza mózgów jest możliwa jedynie w grupie różnorodnej

Autorka artykułu:

[column size=”one-third”]

moi3

[/column][column size=”two-third” last=”true”]

Natasza Słomka

Kulturoznawca, przedsiębiorca, miłośniczka psów, kryminałów i poszerzania horyzontów. Upust artystycznym ciągotom daje jako pisacz, rysowacz i pstrykacz.

[/column]

You may also like...